Saturday, October 19, 2019

BBM3410Satu2019: Instagram Minggu 6

 Assalamualaikum semua sahabat blog Nageeha Mohamad..😁


Bicara tentang kita : ''Love Yourself''

Hanya anda, saya... tahu apa yang sedang diburukan. Apa yang kita struggle setiap hari, apa yang kita berusaha sungguh-sungguh untuk capai target hidup kita. Hanya diri kita sahaja yang tahu. Orang tak akan tahu melainkan kalau kita yang beritahu. Sama sahaja bila kita siarkan gambar, video di media sosial. Kita kena menyediakan senapang dan peluru banyak-banyak untuk menapis komen negatif dan positif.


Kadang-kadang orang lain tidak akan memahami 100% apa yang kita inginkan dalam kehidupan. Lagi sekali, hanya diri kita sahaja yang tahu setiap makna gambar kita siarkan di media sosial. Sebab itu, bila kita berjaya, peroleh sesuatu kejayaan kita perlu raikan. Elakkan siarkan kebahagiaan di media sosial. Media sosial tidak melambangkan kebahagiaan dunia. Kebahagiaan sebenar ialah membahagiakan seseorang secara diam tetapi diam penuh isi. Bak kata pepatah diam-diam ubi berisi. 


Hanya diri kita sahaja tidak mencari diri kita sendiri ketika susah senang, orang lain mungkin. Masa susah baharu mereka mencari. Jadi hargailah diri kita sendiri. Cintai diri sendiri. Itu pun amanah kita perlu ingat untuk jaga.

Sekian sahaja perkongsian daripada saya. Di bawah ini hanyalah paparan bukti yang saya telah membuat posting pada paparan Instagram saya bagi tugasan Multimedia Dalam Bahasa. Sekiranya anda mahu mengenali dan belum follow Instagram saya 'Fatin Nageeha'. Jemput follow!!! InshaAllah, saya akan follow balik!! Terima kasih :)







Instagram 1



Instagram 2


No comments:

Post a Comment

Mekar dalam jiwa

 Terlalu sulit untuk memberikan madu Mengukir daun-daun yang jatuh Tak sama seperti memetik bunga di taman Kamu mekar di saat lingkaran tang...