Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Mug Shot (Gadis Trex Production)


Mug Shot 




                  
                            Gambar 1: Gembira                                  Gambar 2: Marah

Gambar 3: Sedih



Penulisan blog pada kali ini lebih berfokuskan kepada asas fotografi. Tugasan yang diberikan kepada kami memerlukan komitmen kerja berkumpulan. Hal ini demikian kerana semasa menghasilkan gambar Mug Shot, kami membuat pemilihan model secara rawak. Oleh itu, saya juga tersenarai menjadi model bagi gambar Mug Shot  kumpulan Gadis Trex Production. Bagi gambar kedua saya menjadi model bagi emosi marah. Semasa sesi penggambaran ini, saya dibantu oleh semua ahli kumpulan untuk menghasilkan mimik muka dan emosi marah. Malah, kelemahan saya adalah sukar untuk menghasilkan emosi marah ketika berhadapan dengan camera. Oleh itu, semua ahli kumpulan memberikan ruang kepada saya untuk membuat emosi marah secara sepontan. 

Tugasan yang diberikan oleh Prof. sangat memberi input yang baharu kepada saya tentang asas fotografi. Sesungguhnya untuk mengambil gambar bukanlah sesuatu yang mudah, ianya memerlukan ilmu fotografi yang mendalam agar gambar berkenaan akan lebih berkualiti berbanding kuantiti. 






No comments:

Post a Comment

Mekar dalam jiwa

 Terlalu sulit untuk memberikan madu Mengukir daun-daun yang jatuh Tak sama seperti memetik bunga di taman Kamu mekar di saat lingkaran tang...