Tuesday, December 17, 2019

BBM3410Satu2019: Minggu 7 Lagi-lagi Twitter Redha



Baiklah untuk tugasan di twitter yang diberikan ketika kelas amali oleh En. Akmal sangat-sangat memberikan kepenatan otak. Hahahahahaha. Minat maaf En.Akmal kelas saya terlampau pack setiap pagi menyebabkan otak saya tepu. Nasib baik En. Akmal memberikan tugasan yang santai. Santai-santai pun tangan menaip dan macam mesin cetak untuk membuat bebenang.
Kalau kawan-kawan nak tahu bebenang apa yang saya ceritakan, bolehlah follow Twitter saya @fatinnageehamohadd ye.




Cerita sosial 5: Jiran






Selepas saya menyiapkan bebenang cerita sosial 5: Jiran saya diberikan tugasan untuk membuat rumusan pendekatan yang saya peroleh daripada Kajian Wacana  dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi (2018) oleh Normaliza Abd Rahim ialah Pra-Andaian, Emosi, Nilai dan Budaya, Bahasa dan Inferens. Gambar yang diambil mengikut teori yang digunakan. 



Rumusan Pendekatan yang digunakan





Seterusnya, pada minggu 7 kelas amali bukan biasa-biasa banyak sangat kerjanya. Wifi pula slow sangat-sangat susah nak upload kesemua gambar atau kaspyen di media sosial. Kami diberikan tugasan untuk Retweet with comment kepada lima orang yang bebeza. Berikut merupakan gambar-gambar yang telah saya screenshot.






Kawan-kawan kelas amali memang padu, wow lepas dah Retweet with comment kena catat di buku Eh!! Media sosial pada halaman 33. Hahahahahah sungguh menyiksakan jiwa raga saya. selepas itu, tugasan lain pula menjelma, saya diberikan tugasan untuk membuat latihan/aktiviti buku yang sama pada halaman 35 berkaitan lima berita pada hari ini di dalam akuan twitter anda. 




Aktiviti Berita



Retweet with comment



1 comment:

  1. numpang promo ya gan
    kami dari agen judi terpercaya, 100% tanpa robot, dengan bonus rollingan 0.3% dan refferal 10% segera di coba keberuntungan agan bersama dengan kami
    ditunggu ya di dewapk^^^ ;) ;) :*

    ReplyDelete

Mekar dalam jiwa

 Terlalu sulit untuk memberikan madu Mengukir daun-daun yang jatuh Tak sama seperti memetik bunga di taman Kamu mekar di saat lingkaran tang...